25 octombrie 2009

Sfinţi şi sfinte....


Preacucernice salutări!

Da, e din nou 26 oct. Adică mâine, că azi e 25. Dar aste nu e o problemă pentru hoardele de pupători de moaşte. Din nou nu mă pot uita la TV fără a vedea o coadă la ceva sfinte rămăşiţe aşteptând pupături. Nasoală chestie asta. Toată viaţa am învăţat de la şcoală, părinţi şi alte persoane binevoitoare că românul e foaaaaaaaaarteeee credincios de la naştere până la iminentul deces. Hmmm... Chestiile pe care le văd la fiecare sărbătoare mă face să cred mai mult că suntem un popor de superstiţioşi şi cam atât. Lumea se calcă în picioare să ajungă prima la butoiul de plastic cu robinet să prindă prima apă sfinţită. Nu sunt un cunoscător al detaliilor despre astfel de probleme, da mă întreb şi eu .... apa ulterior venită pe ţeavă e mai puţin sfântă sau care-i faza? Nu de alta, da aş vrea să ştiu şi eu care e motivaţia. Apa nu va fi la fel de sfântă dacă ajungi la ea al 324-lea? Dacă eşti în Top Ten e mai sfântă, sau cum? La fel cu cei care se aruncă de după baricade de protecţie să atingă poala unui fost turnător.... Saaauu şi mai speciali cei care trec pe sub, de trei ori roată şi apoi prin faţa rămăşiţelor sfinte că aşa e obiceiul.... mă rog. Deci dacă sar de 12 ori peste şi apoi ating un prosop de respectivul recipient o să fiu mult mai bine? Aha, aşa deci. Simt cum creşte credinţa în mine numai când văd astfel de chestii. Poate pentru un ochi neavizat astea ar semăna a misticism şi idolatrie, dar nu, nu e cazul aici unde avem de-a face cu un popor credincios de 2000 de ani.
Ar mai fi multe de spus în acestă privinţă însă nu e cazul să lungim zeama şi mai mult. Oricum fiind în apropierea acestei mari sărbători, vă rog să vizitaţi şi situl sfântului. Da, are site: http://www.sfantuldumitru.com/ Ei?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu